METODE DE INVATARE

Daca va este greu, in ceea ce priveste invatatul, iata cateva metode:

1. METODA INVATARII SINTETICE
– se recomanda in cazul in care materialul de invatat nu e prea mare si nici nu are un grad ridicat de dificultate, ci e compact, bine sistematizat si organizat;
– etapele acestei metode:
* o lectura sintetica (de ansamblu) cu atentie, de la inceput la sfarsit, de familiarizare cu lectia, apoi alcatuiti schema generala pe o pagina (microplan de studiu individual);
*o citire analitica (de intelegere in profunzime cu un ritm lent si concentrat la maxim, in care sa desprindeti ideile fiecarui capitol, subcapitol, paragraf, ipoteze, principiu etc.;
* o lectura analitico-sintetica si evaluativa sau de consemnare (rezumare, conspectare, luare de notite, elaborare fise de studiu individual) extragem ideile principale, tezele si concluziile, pentru a consemna notiunile, principiile, definitiile intr-un conspect sau rezumat al textului;
* faceti o repetitie pe baza de recunoastere (repetati materialul parcurs, ajutat de conspect);
* o repetitie pe baza de reproducere (repetitie fara conspect);
* o recapitulare generala finala dupa cateva ore.

2. METODA INVATARII ANALITICE SAU SECVENTIONALE
– se recomanda cand materialul de invatat e amplu (o lectie voluminoasa, un capitol complex etc.) si e foarte dificil sau cand e fara o unitate sau structura de ansamblu;
– metoda consta din:
* fragmentarea sau divizarea materialului in unitati logice unitare si compacte de studiu (lectii, secvente tematice, capitole, subcapitole etc.); nu fragmentati materialul dupa pagini;
* invatarea fiecarei unitati de studiu stabilita dupa modelul metodei de invatare globala (sintetice – 1. );
* operarea cu repetari, mai intai, pe fragmente separate, apoi progresiv, pe grupuri tot mai mari de fragmente, pentru a asambla sau integra intr-o structura asemanatoare celei initiale.

3. METODA INVATARII PROGRESIVE CU REPETARI RECURENTE
– este o combinatie a primelor doua metode (1.,2.);

– se recomanda pentru invatarea pe perioade mari de timp (luni, trimestre, semestre, ani de studiu) a materialelor de studiu voluminoase sau de dimensiuni foarte mari: manuale, tratate, cursuri, cicluri de lectii etc.;

– se procedeaza astfel:

* cititi de 1-2 ori intregul material de studiu pentru a va familiariza cu continutul;

* fragmentarea sau divizarea materialului in unitati logice unitare si compacte de studiu (lectii, secvente tematice, capitole, subcapitole etc.); nu fragmentati materialul dupa pagini;

* invatati prima unitate sau modul (ex. A) dupa modelul invatarii sintetice (1. ) in intregime;

* invatati a doua unitate sau modul (ex. B) dupa 1. ;

*repetati cele doua unitati invatate (A+B) impreuna pentru a asigura integrarea lor;

* invatati a treia unitate sau modul (C) dupa 1. ;

* repetati cele trei unitati impreuna (A+B+C) pentru a le reconstitui structura de ansamblu si relatiile logice dintre ele;

* invatati a patra unitate sau modul (D) dupa 1. ;

* repetati ultimele 3 unitati invatate impreuna (B+C+D) pentru a preveni suprainvatarea cu efecte negative (A);

* dupa 5-6 unitati este indicata o repetare generala;

* dupa invatarea materialului, cititi si repetati pe grupuri de secvente de invatare (3-5-7-10 capitole, secvente sau unitati de invatare) apoi prima si a doua jumatate a materialului, iar in final, in intregime.

SURSA:www.calificativ.ro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Thanks to WordPress news theme, WordPress magazine theme and Premium WordPress Themes
FIB
Certificat Web