CAT DE IMPORTANT ESTE MERSUL PE JOS

Mersul pe jos iti protejeaza inima

Plimbarile facute cu regularitate ajuta la reducerea hipertensiunii arteriale si a colesterolului ridicat, adica cei mai importanti doi factori care duc la aparitia bolilor de inima. De asemenea, 30 de minute de mers pe jos in fiecare zi, reduc riscul aparitiei de boli de inima cu pana la 40% in cazul femeilor. In acelasi timp, un studiu facut de oamenii de stiinta de la Universitatea Harvard pe un esantion de 11.000 mii de barbati. Rezultatul cercetarii a fost ca barbatii care fac exercitii regulate 5 zile pe saptamana, isi reduc cu 50% sansele de a avea un accident vascular cerebral.

Mersul pe jos intareste oasele si articulatiile

Mersul pe jos este un efort mai usor pentru articulatiile tale spre deosebire de jogging sau aerobic, insa efectele sunt la fel de benefice, iar riscul de osteoporoza este considerabil redus. 30 de minute de mers pe jos zilnic reduce cu aproape 60 de procente riscul unei fracturi la nivelul soldului, potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 30.000 de femei si barbati cu varste cuprinse intre 20 si 93 de ani. De asemenea, o alta analiza sugereaza ca mersul pe jos de cateva ori pe saptamana mareste densitatea oaselor, ceea ce inseamna oase mai puternice si protectie impotriva fracturilor si a osteoporozei.

Mersul pe jos te ajuta sa slabesti

Plimbarea poate parea o activitate extrem de usoara, de intensitate mica, insa 30 de minute de mers pe jos in fiecare zi te ajuta sa arzi caloriile in plus. Evident, nu trebuie sa te astepti la rezultate exceptionale, mai ales daca nu tii o dieta alimentara eficienta, insa mici schimbari tot vor exista.

Mersul pe jos iti limpezeste gandurile

Plimbarile scurte, dar dese s-au dovedit a fi tratamente excelente impotriva depresiei, iar mai mult decat atat, ele sunt remedii excelente pentru un somn mai bun. Femeile sedentare care au inceput sa isi faca un obicei din mersul zilnic pe jos au raportat o imbunatatire la nivel mental si emotional, dar si o scadere consederabila a nivelului de stres. De asemenea, studiile au aratat ca mersul pe jos creste fluxul de sange de la nivelul creierului, lucru care duce la imbunatatirea functiilor cerebrale.

SURSA: www.sanatare.acasa.ro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: Free WordPress Themes | Thanks to WordPress news theme, WordPress magazine theme and Premium WordPress Themes
FIB
Certificat Web